Een hoge notatie op Google is een golden ticket naar succes voor elk bedrijf, zelfs met bizarre ideeën.

Bedrijven besteden een fortuin aan Search Engine Optimisation and Google advertising om de notatie van hun site te verhogen. Google is zich ervan bewust dat de bedrijven bereid zijn om bijna alles te doen om op nummer één te komen op de eerste pagina van de zoekresultaten. Google is begonnen met het stellen van striktere eisen om ervoor te zorgen dat hooggeplaatste websites niet alleen vrij zijn van spam, maar ook 'hoge kwaliteit' content bevatten.

Google beheert drie belangrijke algoritmes in hun ranking-systeem (naast honderden andere, minder belangrijke algoritmes).
Deze 3 algoritmen zijn: Panda, Penguin en Hummingbird.

Hier leest u meer over Google Hummingbird, maar verder zullen wij u de belangrijkste principes van Google Panda en Google Penguin algoritmen te presenteren

Panda Algoritme

Volgens Google's Panda-algoritme, zullen websites met de volgende karakteristieken niet worden gepresenteerd in de bovenste resultaten:

  • Slechte inhoud - slechte inhoud betekent dat deze sites hebben geen waarde hebben voor hun lezers.
  • Niet originele content - Sommige websites zijn in staat om data van andere websites te halen en deze te publiceren op de eigen pagina’s. Gekopieerde content wordt niet geaccepteerd door zoekmachines.
  • Big Bounce Rate - om het tempo van de legitieme bezoekers aan een site bij te houden, is de bounce rate geïntegreerd in Google Analytics en in het zoekalgoritme. Bounce rate wordt bepaald door bij te houden hoeveel tijd bezoekers besteden op uw website. Een hoog weigeringspercentage betekent dat de website eigenlijk niet is bezocht, de bounce rate zal hoger kunnen worden door robots die website bezoeken in plaats van echte bezoekers.

Penguin Algoritme

Penguin is de code naam van één van de algoritmes van Google. Het werd voor het eerst aangekondigd op 24 april 2012 en het is bedoeld om de relevante resultaten te verlagen voor sites die Google richtlijnen schenden. Penguin heeft de volgende functies:

  • Identificeer de sites met een slechte back-linking - Back-linking is een van de belangrijkste onderdelen voor de promotie van een website. Back-linking is zijn de links tussen websites. Wanneer websites met een hogere rating verwijzen naar een site zal deze zit een betere back-linking rating krijgen.
  • Anchor text (de tekst in binnen een link) is vaak over-geoptimaliseerd - wordt aangegeven dat de anchor tekst moet worden gebruikt in combinatie met ongeveer duizend banden en niet worden gekoppeld aan sites die niet aan uw website relevant zijn. Anders zal het worden gelabeld door Penguin.
  • Te veel zoekwoorden in de content - dit doet Google al langere tijd, maar het wordt geaccentueerd in het Google Penguin-algoritme. Websites die zoekwoorden te veel gebruiken in verhouding met de inhoud van de pagina zullen een lagere notatie krijgen.