In een sessie van vragen georganiseerd door Google in maart 2016, Andrey Lipattsev, zoek kwaliteit Senior strateeg bij Google onthuld wat zijn de belangrijkste factoren beïnvloeden het rangschikken - de volgorde van de resultaten in de zoekmachine.

Dus, de belangrijkste factoren bepalen de bovenste zoekresultaten zijn backlinks, de inhoud van de pagina's en RankBrain, een Google-algoritme gebaseerd op kunstmatige intelligentie.

Over backlinks

Definitie: De links die rechtstreeks naar de doelsite. Deze backlinks worden beschouwd als een blijk van vertrouwen en in de "geest" van de zoekmachines is het beeld van de doelsite, of liever gezegd de perceptie van anderen op de doelsite.

Niet alle backlinks zijn gelijk - ze moeten worden op websites die een soortgelijk onderwerp hebben en degenen die op sites met een hoge PageRank zijn krijgen meer belang.
Als het nummer van de kwaliteit backlinks stijgt, is het beter om de website positionering in Google. (Standaard: maken van zo veel backlinks naar uw site, zal het verhogen van zoekmachine rankings, die zal resulteren in een toenemend aantal bezoekers).

Backlinks zijn belangrijk omdat hun volume en kwaliteit telt in uw het rangschikken en verhoogt site autoriteit. Bij de vaststelling van een strategie van linkbuilding, zijn de volgende aspecten belangrijk:

  • kwaliteit en relevantie van webpagina's die stuur links naar onze site
  • gezag van de websites die uw website promoot
  • backlink van plaatsing op de pagina

About content of the web pages

In terms of content, the three important criteria that certify the quality of information on a website are:

  • specialized expertise in the field of activity,
  • recognized authority in the field by a team of well trained and experienced personnel,
  • site visitors trust of the information, products or services provided by the website/company.

Over RankBrain en Google Hummingbird algoritme is

RankBrain of kunstmatige intelligentie door Google een robot die leert het gedrag van de gebruiker op het Internet, leert te denken als een menselijk zoeken naar informatie op het Internet (hoe u uw zoekopdrachten, welke typen sites u wilt en vaker bezoeken formuleren en vooral waarom u deze voorkeur.)
De robot leert dus te maken van samenwerkingsverbanden tussen synoniemen of tussen een woord of een hele expressie of emotionele verenigingen. RankBrain werkt niet onafhankelijk van elkaar, het is onderdeel van Google ranking algoritme genaamd Hummingbird. Kolibrie is anders dan de meeste algoritmen van Google zoals Penguin of Panda door de manier in welke Google wil "begrijpen" / "interpreteren" de inhoud van webpagina's die u analyseren. Het bijzonder, het beïnvloedt de middellange en lange zinnen zoekopdrachten (lange staart zoekopdrachten).
Met "long-tail" zinnen bedoelen we meer specifieke zoekopdrachten, wat impliceert dat het vinden van een nauwkeurige antwoord. Volgens de statistieken bezetten deze lange staart zoekopdrachten een volume van 20% - 40% of zelfs 50% van het gehele volume van zoekopdrachten gedaan op Google onderzoeksmotor. In toevoeging, de omvang van de zeer lange en zeer specifieke zoekopdracht zinnen ("extreem lange staart") is 18-20% van het gehele volume van zoekopdrachten op Google.