Een landingspagina is een webpagina op het internet die wordt gehost op je domein of sub-domein.

Hoe onderscheid je een landingspagina? De landingspagina heeft geen gecompliceerde navigatie, geen grote tekst formats, geen flikkerende banners en geen extra menu’s.

Het kan zijn dat je op het internet verschillende namen voor de landingspagina bent tegengekomen, andere namen zijn bijvoorbeeld de “capture pagina” of de “single-site”. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die gebruik maken van de landingspagina tool gemiddeld 10-30% more verkopen dan bedrijven met conventionele websites of online winkels.

De landingspagina is zo’n 10 jaar geleden uitgevonden door online marketers in de Verenigde Staten. De uitvinding werd gedreven door de groeiende competitie tussen online winkels en websites. Deze competitie maakte het voor klanten te ingewikkeld om een bedrijf goed te beoordelen. Na een uitdagende competitie tussen de online marketers werd een nieuw format voor bedrijfswebsites gemaakt: de landingspagina.

De landingspagina kan gebruikt worden voor 2 verschillende toepassingen. In beide gevallen gaat het om één webpagina, maar deze enkele pagina kan of als complete website voor een klein bedrijf, of als online marketing campagne fungeren.

De eerste toepassing werkt goed voor kleine en middelgrote bedrijven die het nut niet inzien van een complexe website. De beste aanpak voor zo’n bedrijf is om simpelweg alleen een landingspagina te ontwikkelen. Hierdoor kunnen potentiele klanten het bedrijf gemakkelijk online vinden zonder dat het bedrijf veel geld hoeft te investeren in iets waarvan het nog niet zeker is dat het winst zal opleveren. De landingspagina zal dus als een virtueel bedrijfskaartje fungeren. De pagina zal bijvoorbeeld de bedrijfsvisie, de aangeboden diensten of producten en de contactgegevens op een aantrekkelijke manier weergeven. Het hoofddoel van zo’n landingspagina is de eerste kennismaking met de bedrijfsgoederen en diensten voor potentiele klanten.

De sleutel tot een goede landingspagina is dat hij simpel te navigeren moet zijn. Op deze manier zullen de klanten alle belangrijke gegevens, zoals het contactinformatie, in één oogopslag in zicht hebben. Aangezien de landingspagina alle informatie op een minimalistische manier weergeeft, moet de contactgegevens meteen zichtbaar zijn zodat een geïnteresseerde klant zonder enige moeite of afleiding meteen contact kan maken.

Welke bedrijven kunnen profiteren van een landingspagina?

  • Bedrijfen die diensten verkopen
  • Bedrijfen die producten verkopen
  • Groothandel bedrijven
  • Informatieve bedrijven
  • Fabrikanten
  • Bedrijven die unieke of dure goederen promoten
  • Verkooptraining programma’s

Waarom een landingspagina en niet een conventionele website?

Het antwoord is heel simpel: Een landingspagina kan snel gemaakt worden is gemakkelijk bij te houden.

De tweede toepassing van een landingspagina – als online marketing campagne – werkt goed voor middelgrote en grote bedrijven die al een corporate website hebben die alle benodigde bedrijfsinformatie bevat. Zulke bedrijven zoeken soms een andere aanpak voor een specifiek tijdelijk aanbod of marketing techniek dat niet bij de stijl van de corporate website past. Het kan ook zijn dat het bedrijf de aandacht van de websitegebruikers wil focussen op een specifiek onderwerp zonder ze te overladen met algemene informatie. Het ontwikkelen van een landingspagina is voor deze doeleinden ook de perfecte tool. Aangezien potentiele klanten de landingspagina eerst zullen zien bij het klikken op een Google AdWords advertentie, zullen ze niet afgeleid worden door irrelevante informatie.

Het is tegenwoordig steeds moeilijker om potentiele klanten te verassen met aantrekkelijke advertenties om de aandacht te trekken. Aangezien klanten aangetrokken worden door mooie en gedenkwaardige advertenties, adviseren we onze cliënten om voor een “custom design” voor hun landingspagina te kiezen. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de landingspagina goed aansluit bij de rest van de marketingcampagne. Uiteraard staan we klaar voor onze cliënten om ze te helpen met het ontwerpen van een persoonlijke landingspagina die geanimeerd en gedenkwaardig is voor hun klanten.

De sleutel tot een effectieve landingspagina is dat deze informatief, begrijpelijk en aantrekkelijk is. Als deze voorwaarden vervult zijn, dan zal zo’n landingspagina voor extra klantherkenning zorgen en uiteindelijk tastbare bedrijfswinst opleveren.

Hoewel een landingspagina snel ontwikkelt kan worden, beloven we deze nooit binnen 24 uur te leveren. We begrijpen dat een kwaliteitsproduct tijd nodig heeft om tot zijn volle recht te komen. We gebruiken daarom ook nooit standaard templates en werken met een individuele aanpak voor al onze cliënten. Alle voorwaarden en prijzen zullen individueel besproken worden en vervolgens vastgelegd in het contract.