Een huisstijl/Een brandmerk is zeker geen zorgeloos onderwerp. Het is een cruciaal element in/voor elk bedrijf. Maar al te vaak wordt het logo design behandeld als het verwisselbaar is met het brandmerk. Ook al gaan deze concepten hand in hand, ze zijn niet hetzelfde. Veel bedrijven onderschatten de echte waarde van een huisstijl/brandmerk, wat het kan en zal bereiken, en kiezen alleen voor een logo. Dus, wat is het verschil tussen het brandmerk/de huisstijl en het logo, en waarom is het overstappen van een logo naar een brandmerk/huisstijl zo moeilijk? Waarom heb je een brandmerk nodig, en niet gewoon alleen een logo? Laten we dit doorlopen.

Ik heb een klein bedrijf, heb ik echt een brandmerk nodig?

Effectieve brandmerken kunnen uw product of bedrijf tillen naar iets unieks, en zijn niet alleen maar een artikel samen met een hoop vergelijkbare anderen. Opvallen ten opzichte van de competitie is vooral belangrijk in een concurerende markt.

Bekijk hier een branding voorbeeldBekijk hier een branding voorbeeld18.3 MB

Een aantal redenen waarom u een brandmerk nodig hebt (een aantal redenen waarom een brandmerk zeker de moeite waard is om te overwegen):

  • Om aan te geven dat u gevestigd bent-
  • Om meer clienten aan te trekken
  • Om uw geloofwaardigheid te vergroten
  • Om meer memorabel te zijn
  • Om op te vallen binnen uw veldwerk
  • Om er ‘’groter’’ uit te zien
  • Om klanten een gevoel van stabiliteit te geven
  • Om uw bedrijfsnaam uit te leggen