Staat u op het punt om een nieuw bedrijf te starten? Of wilt u uw bestaande bedrijf op een nieuwe manier branden? Een belangrijk component om over na te denken is het bedrijfslogo.

Een logo is een van de belangrijkste identiteitselementen van een bedrijf; het logo is het voornaamste element dat mensen zullen herkennen. Het is dus belangrijk dat het logo overeenkomt met het imago dat een bedrijf wil uitdragen.

Er zijn verschillende soorten logos die allemaal een bepaald idee met zich mee dragen:

  • Sjabloon logo: De snelle en betaalbare aanpak, maar niet uniek en daarom afgeraden.
  • Geletterd logo: Deze draagt een business en professionele stijl uit.
  • Symbolisch logo: Een grafisch beeld van het bedrijf.
  • Persoonlijk logo aan de hand van een schets: De beste keuze als u al een idee heeft hoe uw logo er uit moet zien.
  • Persoonlijk logo (onderzocht): Laat ons het beste logo vinden voor uw bedrijf.

In de meeste gevallen raden we onze klanten aan om de bedrijfsnaam bij het logo te plaatsen. Er zijn maar weinig bedrijven die het gelukt is om hun logo enkel herkenbaar te maken met een icoon of symbool. Sterker nog, dit is alleen mogelijk door immense marketinginvesteringen en al jaren op de markt aanwezig te zijn.

Succesvolle voorbeelden zijn het Nike symbool, het Windows icoon van Microsoft en Absolut Vodka die de vorm van hun fles herkenbaar wisten te maken door visuele marketing strategieën gebaseerd op dezelfde vorm.

Working out logo variations

Kleuren spelen een belangrijke rol in het uitstralen van de bedrijfsidentiteit. Warme kleuren zoals geel, roze, rood en oranje trekken bijvoorbeeld focus aan. Ze hebben een sterke “energie” en zijn perfect voor marketingstrategieën gefocust op verkoop. Blauw daarentegen, is rustig en conservatief. Deze kleur is zacht voor het menselijke oog en wordt geassocieerd met hoge standaarden en een business gerelateerde aanpak.

Nadenken over de juiste kleur om uw bedrijf te vertegenwoordigen is een goede plek om te starten. Kleuren maken het makkelijker om een logo te onthouden. Kodak is geel, Coke is rood, Pepsi is blauw, PostNL is oranje en FedEx is rood en paars bijvoorbeeld. Kleur kan uw bedrijfsidentiteit een nieuw leven in blazen, maar zorg er altijd voor om niet dezelfde kleur als de concurrentie te gebruiken.

Hoe zit het dan met logos die alleen bedrijfsinitialen gebruiken? Dat hangt er voornamelijk vanaf hoe mensen een bedrijf onthouden en uitspreken. General Electric is bijvoorbeeld een lange naam, dus GE is een perfect logo omdat mensen het beschouwen als de bijnaam van het bedrijf. Hetzelfde geld voor FedEx in plaats van Federal Express, of IBM voor International Business Machines. Dus hoe denk je dat mensen Minnesota Mining and Manufacturing zouden interpreteren? Om het gemakkelijker te onthouden te maken, werd het simpelweg 3M Company.

Sketching

Een bijnaam is hoe mensen je willen noemen, het heeft dus geen zin om er een af te dwingen. Als mensen graag de volledige naam willen gebruiken, dan is dit de naam die uw logo moet uitdragen. “Metropolitan Life” is “MetLife” geworden, maar “New York Life” zal altijd “New York Life” blijven.

Have more question or want to order a logo? Contact us

Ulgersmaweg 35, 9731BK

+31 615 261 612

support@weget.nl

ma-vr: 09:00 uur tot 17:00 uur