Veel mensen willen graag hun eigen bedrijf, maar een gebrek aan kapitaal of kennis staat vaak in de weg.

Een webshop openen is de perfecte manier om de basics van het handel drijven te leren en kan de eerste stap naar een succesvolle zakenman zijn. Beginnen met een webshop vereist geen grote, maar heeft wel de potentie om veel winst te boeken. Of een webshop succesvol wordt hangt voornamelijk af van de marketingaanpak, maar ook van het businessconcept en de aangeboden producten.

Overweeg één van de goedkoopste manieren om zaken op het internet te doen: registreren als een onafhankelijk ondernemer. Alles wat u nodig heeft is een goede website– een online winkel – en waarschijnlijk een kantoor en een opslagplaats. Het laatste kan zelfs weg gelaten worden om zonder opslagplaats of enige voorraad beginnen en te werken volgens het dropshipping model.

Bij het ontwerpen van een webshop is het belangrijk om speciale aandacht te geven aan de gebruikersinterface. Dit bepaald namelijk het gebruiksgemak van klanten tijdens het navigeren door de website om de gewenste producten te vinden en te bestellen.

Alle belangrijke informatie op de website zal duidelijk moeten worden afgebeeld: contactinformatie moet zichtbaar zijn, de “zoek” functie moet gemakkelijk te vinden zijn en alle pagina’s moeten snel laden. Voorkom het overladen van de website met onduidelijke of onnodige content: zorg voor goede kwaliteit foto’s, accurate productbeschrijvingen en laat ruimte over voor gebruikersfeedback en opmerkingen.

Verder speelt de categorisatie van de producten en het zoek systeem een belangrijke rol in de gebruikerservaring. Om potentiele verwarring te voorkomen moeten de producten geordend en verdeeld worden in verschillende categorieën. Een andere belangrijke functie is de klanthulp en ondersteuning. De makkelijkste manier om te beginnen is om klanten simpelweg contactinformatie zoals een telefoonnummer of e-mail adres te geven. Maar overweeg met de tijd –wanneer de onderneming groeit– om een hulpsysteem of een online chat te implementeren. Hierdoor zal het klantvertrouwen groeien omdat de website een vangnet voor potentiële problemen en fouten biedt.

Het ontwikkelen en promoten van een webshop zijn sterk afhankelijk van elkaar. Het is daarom vaak beter om beide services van hetzelfde bedrijf te gebruiken. Op deze manier hoeft u maar met één team te werken en weet u zeker dat dit team uw website binnenstebuiten kent en uw promotiebenodigdheden goed kan inschatten

Lezen

Klantperspectief over de webshop

Ontwikkelingsfases van een webshop

  • 1

    Voorproject werk

    • Voordat we onze samenwerking beginnen nemen we de tijd om elkaar beter te leren kennen. Tijdens deze fase zullen we samen de projectdoelen identificeren en de implementatiefases uitlijnen.
    • Cliënt vergadering: Uw project krijgt een persoonlijke manager die u ontmoet in het kantoor dat u prefereert. Tijdens deze eerste ontmoeting kunt u alles vragen en uitleggen hoe u het project graag uitgevoerd ziet. Daarnaast kunt u ons werk zien om een duidelijker beeld van de mogelijkheden te krijgen.
    • Commercieel aanbod: Na onze eerste communicatie zullen we een persoonlijk commercieel aanbod maken. Dit aanbod zal de verschillende ontwikkelingsfases, de bijbehorende deadlines en het totale projectbudget uitlijnen.
    • Contract ondertekenen: Nadat u ons aanbod heeft doorgenomen zullen we samen het contract ondertekenen, hierna zal al het werk volgens dit contract verlopen.
  • 2

    Technisch ontwerp, prototype en design

    • De ontwikkeling van een webshop begint met een technisch ontwerp, gevolgd door de websitestructuur en verscheidene prototypes.
    • Technisch ontwerp: Om te zorgen dat het project aan uw eisen voldoet moeten we eerst een technisch design maken. Dit design zal u samen met uw project manager maken. Hierin bepaalt u de verschillende secties en productcategorieën van uw online winkel samen met de gewenste websitefuncties.
    • Ontwikkeling van het prototype: Nadat we de we het technisch design hebben ontvangen, zullen we een prototype van de toekomstige ontwikkelen. Tijdens deze fase zullen we een globaal beeld geven zodat u alvast een idee van het voltooide product heeft.
    • Design: Dit is één van de belangrijkere en interessantere fases waar de designer alle elementen van de gebruikersinterface zal uittekenen.
  • 3

    Full stack development en integratie

    • a. Deze fase verandert de lay-out plaatjes in "levende" elementen die kunnen worden weergeven en gebruikt in een webbrowser.
    • Layout: The lay-out designer verdeelt de lay-outs in verschillende elementen en verdeelt ze over statische html pagina’s. We gebruiken moderne lay-out tools zoals: CSS3, HTML5, Less/Sass, Gulp, Javascript en AngularJS.
    • CMS configuratie: Het management systeem zal worden geïnstalleerd en geconfigureerd op de host website. U kunt kiezen voor een persoonlijk aangepaste CMS of een voorgeprogrammeerde zoals: Magento, Shopify of Woocommerce.
    • Extra functie programmeren: Tijdens deze fase worden alle functies die niet in het CMS zitten ontwikkeld en geïntegreerd. Hieronder vallen bijvoorbeeld functies zoals het reserveren en bestellen van producten, het berekenen van de totale kosten, productvariaties en suggesties, een hulpsysteem en een chat service.
  • 4

    Content, testen en lanceren

    • Content voorbereiden en de website voltooien: We vullen de website met teksten, foto’s, product samples en beschrijvingen. Unieke content is hier een vereiste om de webshop effectief te promoten.
    • Producten importeren (als deze functie nodig is).
    • Testen: Voordat uw website openbaar toegankelijk wordt moeten we samen de functionaliteit testen. Tijdens deze fase kunnen alle fouten in de website geïdentificeerd en opgelost worden.
    • Lanceren van de website: Dit is praktisch gezien het “geboortecertificaat” van uw webshop. De webshop krijgt zijn officiële naam krijgen en kan worden gebruikt door uw eerste klanten en cliënten.
  • 5

    Ondersteuning en onderhoud:

    • Het managen van een groeiende webshop vereist regelmatig onderhoudswerk. Onderschat nooit de waarde van zorgvuldig onderhoud. U kunt hier meer lezen over website onderhoud.
  • 6

    Marketing en promotie

    • Als uw webshop online is moeten mensen deze kunnen vinden. Om dit te bereiken is het goed om zowel online als offline adverteren te overwegen. Wij kunnen u helpen met het managen van een effectieve marketingcampagne. Klik hier om met ons in contact te komen.